Brev:
8 årig med hjemve
24. oktober 2024
Alder:
8 år, 2 mdr.
8 årig med hjemve
Kære Helen
Vores datter, som fyldte 8 år i august, har rigtig svært ved at sove ude.
Vi har i sommerferien forsøgt at hun skulle sove hos mormor og morfar en enkelt nat, og det gik, men det var ikke let. Hun var meget ked af det, da hun skulle sove, begyndte at græde, klagede over voldsomme mavesmerter og sagde, at hun savnede os (mor og far) og var meget insisterende på, at vi skulle komme og hente hende. Efter aftale, så holdt mine forældre dog fast i, at hun skulle blive hos dem, og de endte med at lave en aftale om, at de ville holde sig vågen. Hun ville ikke sove, hvis de sov. ...
...
Da hun endelig faldt i søvn, så sov hun godt resten af natten og næste dag var hun glad og i højt humør. Da vi hentede hende i løbet af formiddagen, var der intet og hun var ret stolt af sig selv. Vi roste hende naturligvis for at have klaret overnatningen så godt.
Er det vejen frem at gøre det på denne måde? Er der noget, vi skal overveje? Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt det var rigtigt at aftale, at hun skulle blive hos mine forældre, eller om det er bedre, at de ringer efter os - men det gik jo godt trods alt...?!
Hvordan kan vi hjælpe hende med at sove ude?
Hilsen
Mor til M.