Brev:
7.5 mdr. og sover meget dårligt
31. oktober 2024
Alder:
7 mdr.
7.5 mdr. og sover meget dårligt
Kære Helen
Vores dreng er nu 7.5 måned gammel, og han sover utroligt dårligt om natten.
Vores dagsrytme varierer en del, men det ligger generelt nogenlunde fast, at han puttes kl. ca. 20 om aftenen. Her får han en flaske, og han drikker ofte 240 ml. Han falder fint i søvn, så selve putningen er ikke noget problem, men han vågner ofte et sted mellem 7-10 gange hver nat - og det trækker tænder ud!
Jeg har overvejet lidt forskelligt. Først mistænkte jeg ørerne, men han er tjekket ved lægen, som sagde, at alt så fint ud. Jeg har også overvejet tænder, men det har efterhånden varet en måned eller mere, og jeg tænker derfor ikke, at årsagen skal findes her?
Han får stadig en del flasker, ofte 6-7 flasker i døgnet, og han er generelt meget glad for sin mælk. Han spiser ikke så meget mad, og der kan naturligvis godt være en sammenhæng her, men netop fordi han ikke spiser så meget, tænker jeg, at han har brug for mælken. Og jeg må indrømme, at flasken også altid får ham til ro, så derfor vil jeg naturligt gerne bibeholde denne.
Kan du evt. sende mig en plan for, hvordan hans dag kan skrues sammen og hvornår du tænker, at han skal have flaske? Og hvad vil det sige at sove igennem nu - hvad kan vi forvente/hvad kan jeg arbejde på skal ske?
Håber du kan hjælpe!
Tak,
Mor H.
PS: Jeg skal måske lige nævne, at han lige nu sover i egen seng på eget værelse, så jeg render frem og tilbage hver nat. Ofte er jeg nødt til at tage ham op, vugge ham og går rundt med ham armene, hvilket er super hårdt for ryggen. Vi har derfor også overvejet, om vi skulle flytte ham tilbage til soveværelset, men da jeg snart skal starte på arbejde og far går på barsel, så vil vi helst, hvis han kan lære at sove på eget værelse.