Brev:
Blefri
1. november 2024
Alder:
3 år, 10 mdr.
Blefri
Hej Helen.
Jeg har en kæmpe udfordring med min søn på 3 som bliver 4 til februar.
Han har aldrig vist interesse for at gå på toilet. Han siger ikke til når han har tisset eller lavet stort.
Vi prøver at italesætte at han skal sige når han har tisser eller lavet, men gør det aldrig.
Den 1/12 skal vi flytte til en anden by og han skal starte i ny børnehave 2/1. Vi har snakket med ham om mange gange at når vi flytter skal han begynde at bruge toilettet og når der ikke er flere bleer er det slut. Vi kan gøre det hen over julen.
Jeg har prøvet at tage bleen af ham og sige han skal sige til når han skal tisse eller lave. Han nægter at bruge toilettet/potte og ender så med at holde sig i flere timer. Fra jeg henter ham kl 15.30 til han skal i seng 19.30. Han vil hellere holde sig end at give slip og tisse.
Jeg har prøvet at tage bøger med ud på toilettet eller legetøj så han forbinder det med noget hyggeligt at komme på toilettet, det hjælper ikke.
Jeg har prøvet at lokke med slik hvis han tisser. Jeg har sågar givet ham iPadden så han lavede noget, men lige lidt hjælper det.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Siden han fyldte 2 har jeg forsøgt af flere omgange at få ham til vise int. og hjælpe ham, men lige lidt hjælper det.
Jeg tænker det er farligt at lade ham gå så længe uden at tisse, selvom det er i en ble.
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at tvinge ham af den ble? Alle har sagt siden han var 2, det kommer, men det kommer aldrig!
Hjælp mig!
Han begyndte først at snakke som 2 årig og han begyndte først rigtig at forstå ord og sammenhænge som ca. 3årig.
Ellers er han en dejlig, sund og omsorgsfuld dreng, der bare ikke vil give slip på toilettet.
Venlig hilsen
en frustreret mor