Brev:
Vække for drømmeflaske?
5. november 2024
Alder:
6 mdr.
Vække for drømmeflaske?
Hej Helen
Tak for dine tidligere gode svar:)
Vores dreng er nu 6 måneder gammel. Han startede med skemad, da han var 4.5 måned, og får derudover fuld flaske - det trives vi alle sammen rigtig godt med!!
Han får altid flaske, når han puttes om aftenen. Han falder fint til ro og puttes derefter i seng med lidt sang, hænder og stille vuggen. Vi har en stol ved siden af hans seng og han kan puttes både af mig og far. Det fungerer rigtig godt!!
Han har indtil nu fået flasken igen, når han vågner og melder sig - ofte har det været omkring kl. 22-23, hvilket har betydet, at enten jeg eller far har kunnet give ham flasken, før vi selv er gået i seng, men nu er det som om, at han sover længere og længere om aftenen, så nogle gange er vi gået i seng, når han søger sin flaske.
Jeg vil derfor spørge, om det vil være okay at vække ham om aftenen, for at give ham drømmeflasken, så vi ikke får vores søvn afbrudt om natten? Eller er det bedre at lade ham styre det selv?
Tak,
Mor