Brev:
Uld til baby, hvordan?
7. november 2024
Alder:
0 mdr.
Uld til baby, hvordan?
Kære Helen.
Jeg har termin om 14 dage og tror, at jeg efterhånden er så klar, som jeg kan blive. Jeg har arvet en del babytøj, men har også købt lidt. Vi har dog valgt ikke at kende kønnet før fødslen, så jeg påtænker at købe mere tøj, når baby er her.
En del af det babytøj, som jeg har arvet, er i bomuld. Da jeg jo får et vinterbarn, så tænker jeg, at det vil være godt med tøj i uld. Men jeg er blevet i tvivl om uld og har derfor nogle spørgsmål:
1. Kan jeg skifte mellem uld og bomuld uden at forstyrre babys temperatur?
2. Skal jeg købe bodystockings og lignende i uld, eller skal jeg købe trøjer, bukser osv. i uld?
3. Hvor meget tøj skal baby have på, når han eller hun skal sove ude? Og skal det f.eks. være en ulddragt eller hvad er bedst?
4. Er det en god idé at bruge uld om natten eller kan jeg her bruge bomuld?
5. Hvilken type uld skal jeg vælge?
Er der andet, jeg skal vide om uld?
Tak fra den gravide