Brev:
Virker konstant sulten
8. november 2024
Alder:
7 mdr.
Virker konstant sulten
Kære Helen.
Jeg vil gerne høre, om du har nogle idéer til, hvordan jeg kan gøre min datter mere mæt? Jeg synes ikke, at hun bliver mæt, selvom jeg prøver at give hende mad nok, så spiser hun det ofte ikke op. Når vi har spist frokost eller aftensmad, så går der ofte kun et par timer, og så er hun sulten igen.
Hun er flaskebarn, og jeg har tænkt på, om det er derfor, at hun er så svær at mætte? Hun får stadig ca. 6-7 flasker i døgnet, her spiser hun heller ikke store flasker, ofte får hun ca. 150 ml i hver flaske, og det er ikke altid, at hun spiser op. Derudover får hun forskellige slags grøntsagsmos og grød. Jeg forsøger at tilbyde hende mad, som vi også selv spiser, men det er ofte stadig svært for hende at spise det med mindre jeg blender det til hende. Når jeg mader hende, så spiser hun ofte okay til at begynde med, men så mister hun interessen og lukker munden, og så bliver det ligesom ikke til mere. Og så er det, at hun ofte hurtigt bliver sulten igen?!
Jeg tænker, at hvis hun kunne spise mere, så ville hun måske også sove bedre - for det er så næste problem vi har. Jeg synes, at hun sover meget uroligt, og det er også derfor, at hun stadig får flaske om natten. Men burde hun ikke kunne sove igennem nu?
Jeg tror mit spørgsmål er, hvordan får jeg hende til at spise mere, så hun bliver mere mæt og kan sove bedre?
Hun mangler ikke noget. Hun er 7 måneder, vejer knap 9 kg og måler ca. 70 cm.
Jeg håber, at du kan hjælpe:)
På forhånd tak for svar!
Hilsen mig