Brev:
Afbrudt nattesøvn, er det ørerne eller?
16. november 2024
Alder:
8 mdr.
Afbrudt nattesøvn, er det ørerne eller?
Kære Helen
Min datter er nu 8 måneder gammel. Tak for dine tidligere svar:)
Jeg forsøger at følge din dagsplan, så hun tilbydes mere og mere af min mad, og derudover får hun ofte 3 flasker i døgnet, nogle gange 4, fordi hun vågner om natten og ofte er det netop flasken, som kan få hende til at sove videre.
Hun har endnu ikke haft en nat, hvor hun har sovet igennem, det kan i hvert fald tælles på en hånd, hvor mange gange det er sket. Men hun har også igennem de sidste ca. 3 måneder haft problemer med ørerne. Vi har været ved ørelægen og har en ny tid, hvor vi evt. skal tale om, hvorvidt hun skal have dræn.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor hun ikke sover igennem. Jeg er i tvivl om det er ørerne, om det er fordi hun spiser for lidt, om det skyldes hendes udvikling eller hvad det handler om. Jeg ville bare ønske, at jeg kunne hjælpe hende, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Er det bare sådan, så det er noget vi må acceptere og lære at leve med?
Jeg bliver selvfølgelig træt, når jeg igen og igen bliver vækket om natten, men jeg oplever jo også, at hun er træt, så for vores begges skyld, ville det være dejligt, hvis hun kunne begynde at sove bedre.. Er det helt forkert at tænke sådan?
Kærlig hilsen
den trætte mor
PS: Vi har fået vuggestueplads, så hun begynder, når hun er 10 måneder gammel, og jeg vil jo gerne have, at hun begynder at sove bedre om natten, så hun har overskud til dagen i vuggestuen.