Brev:
Baby vågner hele tiden om natten
16. november 2024
Alder:
5 mdr.
Baby vågner hele tiden om natten
Kære Helen.
Tak for dit brugbare svar angående søvnrutiner.
Jeg skriver til dig fordi der er gået helt ged i nattesøvnen. Vores søn har været forkølet og har derfor haft en del snot i næsen. Vi har selvfølgelig hjulpet ham med hævet hovedgærde, saltvand m.v.
Problemet er nattesøvnen. Han vågner næsten én gang i timen om natten og søger brystet hele tiden - det har stået på i snart 10 dage. Synes han reagerer så snart jeg flytter på mig/flytter mig lidt væk fra ham. Jeg føler nærmest jeg ammer hele natten og jeg er ved at være SÅ træt. De første par nætter tænkte jeg, ar han havde brug for ekstra væske og nærhed fordi han var sløj og derfor fik han bare fri mælkebar. Nu er han kun en smule snottet og jeg havde håbet, at han ville vende tilbage til at kunne tage de gode 3-4-timers stræk som han plejer, men nej.
Har du et forslag til hvad jeg kan gøre - har jeg på lidt over en uge fået ham vænnet til at brystet fungerer som sut? Han har ellers altid været et ret ok sovebarn, som du også kan se af mine tidligere breve. Han sover lur om dagen helt som han plejer, så ingen ændringer der. Heller ikke andre store forandringer.
Han bliver fuldammet. Vi er i dag startet med lidt grød fordi han virker meget klar.
Håber du kan hjælpe.
Mange hilsner fra
en træt mor