Brev:
Smertefuld amning grundet tænder - del 2
28. december 2024
Alder:
7 mdr.
Smertefuld amning grundet tænder - del 2
Hej Helen
Mange tak for dit lange og uddybende svar til min udfordring omkring min søns tænder, som gør ondt på mig under amning. Der er lige nogle ting og spørgsmål, som jeg gerne vil forstå bedre.
1. Hvordan kan jeg finde ud af, om jeg eller ham har en svampeinfektion - kræver det lægetjek?
2. Jeg har fået et sår på brystet, som ser betændt ud. Ved du, hvordan det bedst behandles? (Jeg har bestilt Nursicare)
3. Generelt bider han som sådan ikke i brystet. Det er nærmere hans tænder, der konstant stikker ned i areola. Jeg undrer mig over, om andre mødre, der ammer børn med tænder, ikke har samme problem. Kan det være hans sutteteknik, som er dårlig ift. mit bryst?
Med venlig hilsen
Den stadig fortvivlede, men mere accepterende mor