Brev:
Vågner efter sut om natten
31. december 2024
Alder:
9 mdr.
Vågner efter sut om natten
Hej Helen!
Jeg kan ikke forstå at min søn Milo på 9 måneder stadig ikke sover igennem. Han sover mellem to og tre timer i løbet af dagen og bliver puttet om aftenen omkring kl. 20.
Han spiser godt hele dagen igennem. Vi kører en blanding mellem BLW og moset mad, og han spiser alt, hvad vi serverer for ham. Derudover får han 3 (nogle gange 4) flasker i døgnet.
Han har haft en periode, hvor han vågnede mere end 10 gange hver nat. Efter råd fra vores sundhedsplejerske fik vi øget hans indtag af mad og sat antallet af flasker ned - og det har hjulpet. Derudover er han nu puttet på eget værelse, da vi mistænkte, at vi måske vækkede hinanden for meget. Det har helt sikkert også gjort en forskel, MEN han vågner dog stadig op mod 5 gange hver nat, hvor vi skal give ham sut i munden og herefter sover han videre.
Det er efterhånden hårdt at skulle op og ind på værelset flere gange om natten for at give han sut i munden. Og jeg vil derfor spørge, om vi kan vænne ham fra sutten om natten? Eller om vi kan lære ham selv at finde sutten, og hvordan gør vi det?
Tak for svar og godt nytår!
Milos mor