Brev:
Eftermiddagslur - 8 mdr.
6. december 2005
Alder:
8 mdr.
Eftermiddagslur - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter på knap 8. mdr. som er lidt svær at få til at sove i en længere periode om eftermiddagen. Hun tager ca. 1. time og 15. minutter for derefter at vågne op. Jeg kan se og høre på hende, at hun ikke er udhvilet, da hun græder. Nogle gange kan jeg tage hende op og få hende til at falde til ro for derefter at lægge hende igen. Andre gange er det helt umuligt og jeg tager hende op. Problemet er, at hvis hun ikke sover bare en halv time mere bliver hun pjevset og meget kontaktsøgende. (Læs vil kun være på arm resten af dagen)
Hendes dag ser ca. sådan ud:
Kl.6.30/7.00. Godmorgen - Flaske 200 ml.
kl.8.30./9.00. Øllebrød+mælk af kop.
kl. 9.30.-10.30./11.00. Formiddagslur.
kl.12.00. Frokost. Rugbrød+frugt+vand af kop.
kl-13.30./14.00. Eftermiddagslur - til præcis 1 time og 15. minutter efter hun er blevet lagt.
15.30./16.00. Frugt.
18.00. Aftensmad.
19.00. Flaske.
19.30. Godnat.
Jeg har prøvet at give hende en flaske før eftermiddagsluren, men den vil hun ikke have - og hvis hun tager lidt, er hun ikke sulten til aften. Hun er det min egen SP. kalder småtspisende.
Vil det være en ide at tage hende op lidt før af formiddagsluren? Selvom jeg ikke kan lide tanken om at vække hende.
Jeg er i tvivl om, hvor stort et søvnbehov børn på hendes alder har. For det kan jo godt være, at hun får dækket behovet. Måske skal der bare flyttes lidt rundt på tiderne!?
Jeg håber, at du har en god ide til hvordan jeg får hende til at sove bare lidt længere om eftermiddagen.
Venlig hilsen