Brev:
Børnehave og uro
11. januar 2025
Alder:
3 år
Børnehave og uro
Hej Helen
Vores datter er nu 3 år og bliver itvivl om hvad der forventes af børn i denne alder. Hun er lige startet i børnehave i sidste uge.
Jeg synes hun har svært ved at holde en samtale, når vi snakker sammen, så svare hun kort og så finder hun på noget andet at lave. Burde hun kunne fortælle hvad hun har lavet om dagen eller hvad hun har spist, synes nemlig ikke hun kan fortælle noget eller huske noget fra dagen.
Synes det er koncentrationen, som kan være svær. Kunne også se at de havde lavet noget på min datters stue i børnehaven, og min datter og 4 andre drenge var blevet taget fra stuen ud at lave noget andet i et fællesrum. Hvilket bekymre mig om, det fordi hun ikke har ro til at lave tingene på stuen og ikke vil hører efter.
Børnehaven har tidligere sagt det gik fint og hun er begyndt at lege mere med de andre børn. Men hun har svært ved sidde længere tid og koncentrere sig om en ting.
Venlig hilsen
en forvirret mor