Brev:
Spiser kun når han sover
26. januar 2025
Alder:
6 mdr.
Spiser kun når han sover
Hej Helen.
Jeg håber, du kan hjælpe mig!
Jeg har en dreng på lige knap 6 måneder, der kun spiser, når han sover. Det vil sige, at jeg først luller ham i søvn med sutten, og når han så sover, så fjerner jeg sutten og giver ham flasken i munden i stedet - og så drikker han sin flaske.
Han begyndte på skemad for en måned siden, men det vil han ikke mere. Så hans indtag lige nu er mælk - og som sagt kun når han sover. Jeg er som sådan ikke bekymret for hans indtag, for han drikker mælk nok, men jeg er mere bekymret for, hvorfor han ikke vil spise, når han er vågen og hvordan jeg får ham til det?
Der er ingen forskel på, om det er mig eller far, som giver flasken, han spiser stadig mest i søvne.
Hvad tænker du?
Kærlig hilsen
Mor til den sove-spisende dreng