Brev:
Massiv gråd dagen igennem og ingen søvn
8. december 2005
Alder:
2 mdr.
Massiv gråd dagen igennem og ingen søvn
Hej Netsundhedsplejerske
Nu har vi også læst en del på hjemmesiden, og synes at turen er kommet til at vi selv stiller dig et par spørgsmål. Vi har en datter på knap 10 uger, som græder lige så snart hun vågner om morgenen og til vi går i seng om aftenen! Det er ikke noget vi overdriver!
Hun græder hele tiden, og det eneste der kan dæmpe hende er at hun hænger på armen eller skulderen, og ikke engang dette hjælper altid! Hun kunne således igår formå at skrige og græde i 19 timer! Ikke engang hendes puslebord kunne få hende til at falde til ro, her plejer hun at være glad og ligge og pludre!
Et nyt fænomen er også kommet ind her: Når vi pusler hende, og hun ligger og er glad, så kan det lige pludselig ramme hende at både arme og ben spjætter på hende og så stikker hun i et kæmpe hyl og græder derefter hjerteskærende indtil vi tager hende op på skulderen! Hvad kommer sådan noget af? Hun ligner ikke en der er ved at falde i søvn, når det sker. Det skal siges at hun er blevet forkølet for 4 dage siden, og at vi giver hende saltvandsdråber i næsen inden hun skal spise.
Vi har også en kravlegård hun kan ligge i, men her bliver hun også ked af det med det samme, når vi lægger hende fra os. Det spiller ingen rolle om vi sidder ved siden af kravlegården og prøver at holde hende i hånden eller om vi lader hende prøve at lege selv - hun begynder med det samme at græde!
Vi har været til læge med hende en hel del gange for at være sikker på at vi ikke overser nogle sygdomstegn, og hver gang får hun tjekket ører, hals, og der bliver lyttet overalt på kroppen, uden at der bliver fundet noget på hende!
Vi ringede også til lægevagten igår og blev opfordret til at give hende en børnepanodil. Vi synes måske bare at en pille ville svække hendes symptomer uden at vi ville finde ud af om der var/er noget galt! Samtidig kommer lægevagten med en forklaring om at der er noget omgangssyge blandt børnene i øjeblikket. Men giver det så meget uro hos vores barn?
Vi har samtidig fået at vide at hun meget vel kan være et kolikbarn, men gennemsnittet for vores barns gråd hedder ikke 3 timer, men 7 timer i døgnet! Kolik symptomerne har stået på i mere end 2 uger nu. Vi har i denne periode prøvet både zoneterapi og kiropraktik. Kiropraktoren siger at han kan mærke noget i nakken på vores datter som han prøver at løsne op. Kan dette være med til at give noget ubehag hos vores datter?
Hun er født en måned for tidligt og havde en streptokok infektion som hun blev behandlet for i 9 døgn på hospitalet, hvor mor og datter var indlagt. Hun dier hos sin mor og det kører fint om morgenen og i dagtimerne, men hen under aften bliver hun urolig og spiser ikke nær så meget og begynder at gylpe en del. Aftenerne ender med at vores datter til sidst falder i søvn, enten ved at vi kører en tur med hende i bilen, lægger hende i barnevognen eller bærer hende på armen, for derefter at lægge hende op i vores seng, hvor hun sover videre. I nat sov hun fra 0.40 til 7.45, uden hun blev ammet i denne periode!
Vi må indrømme at vi var ganske frustreret da vi ringede til lægevagten, da vi ikke føler at de kan rådgive os ordentligt. Hvor langt ud skal tingene komme, før vi kan henvende os på hospitalet for en nærmere gennemgang af vores barn? Vi ønsker ikke at tage nogle chancer med vores lille datter og vil gerne have udelukket evt. virusinfektioner og andre ubehagelige sygdomme!
Vi undrer os bare over om det kan have sin rigtighed at:
Vi slet ikke kan lege med hende uden hun bliver ked af det med det samme?
Hun ikke skal sove mere end max. 3 x ½ time pr. dag i dagtimerne?
Hun slet ikke kan sidde lidt alene mens hendes mor får lidt at spise i løbet af dagen?
Hun altid skal græde når hun er vågen, hvis ikke hun hænger på en skulder/arm?
Hun kan sove igennem i 7 timer uden at melde sig?
Vi håber meget at du kan hjælpe os, med at opklare nogle af disse mysterier!
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
De bekymrede forældre