Brev:
Amning og babymaver
8. december 2005
Alder:
6 mdr.
Amning og babymaver
Hej Helen
Når ens barn er 6 måneder gammelt, kan man så sige noget om, hvor meget det betyder for barnets mave, det man selv spiser?
Jeg ammer stadig om aftenen og natten, og jeg oplever ofte, at min dreng får maveballade (prutter og mavekneb) efter den sene amning ved 23-tiden. kan det være pga min afstensmad f.eks.?
Hvis jeg nu har fået løg og chokolade eller jordbær?
Eller er der en alder, hvor barnet er så gammelt, at maven er mere moden og ikke bliver påvirket? Han spiser jo selv fast føde nu og kunne jo principielt set godt selv spise lidt løg snart, og han får faktisk jordbær.
Så altså: Hvordan - og hvor længe - fungerer det, det der med, at "det går i mælken"?
Venlig hilsen
Emils mor