Svar: Amning og babymaver
8. december 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Emils mor
Det kan der desværre ikke siges noget præcist om, da det faktisk er vidt forskelligt.
Nogle børn reagerer overhovedet ikke på den mad deres mor indtager, hvor andre børn reagere længe, også efter de selv er begyndt på fast føde. Det er så ikke altid de får mavekneb, men man kan se at deres afføring ændrer konsistens eller farve.
I enkelte tilfælde ved man at nogle børn kan få en allergi lignende tilstand pga de fødemidler moderen har indtaget, således at barnet kan udvise en fødevareallergi trods det at det er fuldt ammet. Dette kræver dog udredning på sygehus, men det siger da lidt om at det vi spiser, jo også er det, der laves mælk af:o)
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske