Svar: Kan Johannesbrødskernemel give hård mave?
9. december 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Frejamor
Jeg må faktisk blive dig svar skyldig, jeg tror ikke der er lavet undersøgelser lige omkring dette. Men med lidt logisk tænkning, så lyder det da sandsynligt at Johannesbrødkernemel kan give hård mave.
Du kan på apoteket købe en modermælkserstatning som hedder Enfamil. Det er en specielerstatning for reflux. Måske virker den anderledes på hendes mave.
Du skriver at din datter er 8 mdr nu, hvorfor jeg tænker at hun jo nu får mere og mere fast føde. Hendes tendens til reflux burde derfor kunne blive mindre med tiden. Så selvom det er hårdt lige nu, så er der håb forude.
Fortsat held og lykke og også god jul til dig og dine kære:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske