Brev:
Fransk modermælkserstatning og sukker i erstatning
9. december 2005
Alder:
1 mdr.
Fransk modermælkserstatning og sukker i erstatning
Kære Helen
Min datter får MME og er blevet anbefalet Nutramigen fra hospitalet af, grundet allergi i familien.
Dette har forløbet vel. Nu bor vi i Frankrig og derfor får hun nu noget fransk MME som Mead Johnson, fabrikanten af Nutramigen, siger er tilsvarende.
Fakta er at det smager sødt kontra Nutramigen som smager af kogt kartoffelvand. Frankrig er kendte for at putte sødemiddel i MME.
Nu har vi prøvet at gå tilbage til Nutramigen fordi vi har fået friske forsyninger fra DK. Dette duer ikke i flg. min datter (hun er 6 uger).
Jeg har kontaktet Nutramigen som desværre pt ikke kunne rådgive mig om det er tilfældet at der er sukker i det franske. De anbefalede mig at putte sukker i Nutramigen og så trappe ud med tiden.
Jeg er bekendt med at sukker ikke er godt for små børn.
Men hvad er det egentlig det gør? Vi overvejer at fortsætte med det franske da det er nemmere at få fat i og koster kun halvdelen.
Med venlig hilsen
Nybagt mor