Brev:
At spise med fingrene
12. december 2005
Alder:
16 mdr.
At spise med fingrene
Hej Helen
Et minispørgsmål.
Maja er nu 16 mdr. og spiser selvfølgelig selv, men helst med fingrene. Hun har en verden af kvaler med at få noget op på gaffel/ske og bliver ret hurtigt irritteret på det - så fortsætter hun måltidet med fingrene. Dvs. hun VIL have sin ske/gaffel i hånden og spiser så lystigt med den anden hånd. Alternativt beder hun en af os styre gaflen.
Lige nu har jeg ingen problemer med det, men tænker på om hun simpelthen har opgivet det der med bestik, nu da det går så godt med fingrene (hun er en sulten sjæl og har fart på når hun spiser).
Hvad er "normalt" og hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?
Lene og Maja