Brev:
Jeg vil gerne igang med at give nogle flere skemåltider
12. december 2005
Alder:
6 mdr.
Jeg vil gerne igang med at give nogle flere skemåltider
Hej Helen
Min datter runder de 6 mdr i næste uge, og jeg har nogle spørgsmål til dig ang. hendes kost. Hendes døgnrytme ser sådan ud i øjeblikket (cirkatider):
kl. 07: op
Kl. 08: modermælkserstatning ca. 180 ml
kl. 09-11: sover i vogn ude
Kl. 11.30: grød af rismel, ca. 1½-2 dl (lavet af 100ml modermælkserst.)med smørklat og frugtmos. Tilbydes vand af kop, men vil ikke rigtigt have det. Vil ikke have modermælkserstatning på flaske bagefter (er jo nok mæt...)
kl. 13-15: sover i vogn ude
kl. 15.30: modermælkserstatning ca. 180 ml
kl. 17: lur i sengen, ca. ½ time
kl. 19: modermælkserstatning ca. 150-180 ml
kl. 19.30/20: i seng for natten
Får mad 1 gang i løbet af natten, modermælkserstatning, 165 ml.
Jeg vil gerne igang med at give nogle flere skemåltider. Især vil jeg gerne igang med grøntsagsmos om aftenen. Hvordan indfører jeg bedst dette? Her tænker jeg på tidspunktet, for det virker ikke til, at hun er sulten kl. 18. Jeg har prøvet flere gange, med en uges pause imellem hver gang, men hun kniber munden sammen og bliver til sidst sur - måske skyldes det bare, at hun ikke kan lide det? Under alle omstændigheder vil jeg gerne høre, hvornår det er bedst, at hun får det måltid? Er det ikke for kort tid med kun 2 timer, fra hun sidst spiste?
Hun kan rigtigt godt lide grøden, og jeg tænker jo også på, om hun får nok der?
Hun kan ikke lide vælling, så det er udelukket.
Hvad skal jeg gøre mht drikkevarer efter grøden? Er det bare fordi, hun lige skal have lært at drikke af kop, at hun ikke rigtigt tager noget vand?
Generelt trives hun rigtigt fint, vejer 8.5 kg og måler 69 cm. Hun er glad og tilpas, er næsten aldrig ked af det og er dejlig aktiv og nysgerrig.
Håber du kan hjælpe med at få gang i skemaden:-)
Venlig hilsen
Louise