Brev:
Spiseglæde og mad - nr. 2
14. december 2005
Alder:
7 mdr.
Spiseglæde og mad - nr. 2
Kære Helen
Tak for dit hurtige svar.
Min datter er desværre ikke specielt glad for risgrøden heller, men foretræker de mere søde typer med fx. banan.
Netop det du skriver om amningen tror jeg har været tilfældet; At hun har øget mælkeproduktionen igen!
I dag har jeg derfor trukket den i lang tid med at amme hende, og i stedet tilbudt hende noget mad i stedet. Men til sidst måtte jeg overgive mig, da hun bare skreg når jeg tilbød hende noget at spise.
Hvordan bærer jeg mig ad med at vende skuden? Skal jeg bare acceptere at hun altså har en sød tand, og give hende det hun kan lide, så vi kan komme videre? Jeg ønsker jo hun skal få sunde madvaner, kunne spise det meste, ikke kun sød mad. Men omvendt er det ærlig talt ikke særlig hyggeligt at give hende mad for tiden, og hendes glæde for mad er ikke stor.
Aftensmåltidet hvor vi alle er samlet fungerer bedst. Hun må gerne lege med maden og undesøge den, men efter et par gange med det mistede hun interessen. Tallerkenen på gulvet er det mest spændende for tiden.
Hvad kan hun spise af brød i den alder hun har? Hun sidder gerne med en brødskorpe, men jeg er lidt nervøs ved om hun får et stort stykke suttet af og får det galt i halsen. Men på den måde er hun meget interesseret i mad.
Kan jeg koge et stykke æble i et par minutter og lade hende sidde med det?
Håber du kan hjælpe mig lidt videre igen :-)
Kærlig hilsen
Marianne