Brev:
Rytme & aftenputning (pige 5 1/2 mdr)
17. december 2005
Alder:
5 mdr.
Rytme & aftenputning (pige 5 1/2 mdr)
Hej Helen
Vores datter er helt ude af rytme.
Det hele startede for ca. 1,5 måned siden, hvor vi alle 3 fik influenza. Efterfølgende havde vi som før nævnt (i brevet "aften-putning") forsøgt os med putning - som jo ikke lige gik efter planen.
Vi har forsøgt af genskabe de rolige aftener. Nu tager jeg hende med i seng og ammer hende i søvne. Dette går nogenlunde... Problemet er at hun vågner op oftere og vil ikke beroliges andet end hvis jeg gir´hende mad - ca. hver 3. time.
Hun sover 3 lurer om dagen, ca.:
1,5 time søvn
1,5 time vågen + grød
3,5 time søvn
1,5 time vågen + grød
1,5 time søvn, og så er vi henne ved va. kl. 19 - 20
Vi går i seng ca. 22.30 og står op ca. kl. 8-9
Vil dog gerne at vi kan arb. hen mod at hun skal i seng kl. ca. 20.
Hvad vil du anbefale os at gøre?
Pga julen har vi bestemt at vente med at indøve nogen form for aftenrytme - er det forkert? - vi skal 1 uge på juleferie...
Jeg ammer og hun vil ikke tage flaske. Starter på arb. 01.02.06 og har en del rejseaktivitet. Kan til tider godt blive lidt stresset ved tanken om alt det hun skal nå at lære... Specielt det faktum at hun kun vil puttes ved amning...
Glæder mig til at høre fra dig.
Smillas mor