Brev:
Mad og amning dreng på 8 mdr.
18. december 2005
Alder:
8 mdr.
Mad og amning dreng på 8 mdr.
Hej Helen
Ja, så skriver jeg igen.
Min søn er nu 8 mdr (præcis i dag ;-). Vil stadig absolut ikke have grød, mos og flaske. Er god til at spise rugbrødshapsere med div. pålæg og kartofler, grønsager, kød i små stykker.
Mit spørgsmål går på amning om natten. Jeg ammer ham stadig 2-3 gange om natten (nat = 21-08). Jeg ville jo gerne at han efterhånden kunne tage lidt flere timer sammenhængende om natten, men det er mit indtryk, at han faktisk er sulten, og det ikke bare er hygge/tryghed (vil da ikke påstå, at jeg ikke kan vurdere forkert :-)
Jeg kunne godt tænke mig at give ham noget der mættede godt sammen med modermælk ved 20 tiden, men synes det er svært, når han hverken vil have grød eller vælling. Modermælk mætter jo ikke så længe ad gangen mere. Om dagen ammer jeg 2-3 gange, den ene gang som mellemmåltid og de to andre som dessert efter rugbrød og lign. Ved godt, at han skal have nogle mættende måltider hele dagen igennem, for at kunne sove om natten, men synes det er svært, når han kun vil have mad i små bidder, som skal tygges.. Han skal 'arbejde' meget for at blive mæt.
Jeg mener, at en skål havregrød eller øllebrød ville lægge en bedre 'bund', hvis du forstår. Har du forslag til noget, der mætter bedre og ikke gives med ske?
Hvis man skal trappe ned på amningen om natten, har du så gode råd (farmand tager over, giver vand, osv..)
Han er i øvrigt en sund og rask dreng på ca 11 kg. Glad og veltilpas.
Håber du kan finde rundt i mit brev
Med venlig hilsen
HH