Svar: Flaske til natten - 9 mdr.
22. december 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Skytte
Det er bestemt ikke for sent med natflasken, tværtimod. Jeg synes du skal prøve at tilbyde dem mere mælk af kop i løbet af dagen og så stille og roligt skrue ned for indtaget i flasken kl 23.
Ofte vil det være sådan at børnene vågner og har brug for en tår at drikke, og her kan de så få vand, men det er først, når de ligesom er trappet ud af flaskemælk og kan drikke mere af kop.
Nogle gange går det helt af sig selv, således at de simpelthen ikke vågner eller viser tegn på at behøve den sene flaske, når de har fået nok i løbet af dagen.
Først fra 1 års alderen anbefales flaske ikke længere, så du har stadig lidt tid at løbe på:o)
Du må bare prøve dig frem. Rigtig meget held og lykke og også en god jul til jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske