Brev:
Uinteresseret i ting omkring sig
30. december 2005
Alder:
17 mdr.
Uinteresseret i ting omkring sig
Kære Helen
Jeg skriver til dig med en lidt kompliceret problemstilling, men jeg vil prøve at beskrive vores bekymring, så godt jeg kan.
Vores datter er nu snart 17 mdr.
Vores nuværende tanker og bekymring vedrører hendes interesse i andre og i nye ting. Et ekempel: Idag tog far hende med ud i sneen. Hun var nærmest apatisk under hele deres tur. Han prøver at vise hende sneen, men hun kigger med et blik der siger "NÅ, og hva så". Han prøver at stille hende ned, men hun vender hovedet ind mellem hans ben og vil op. Han tager noget sne op i hånden og viser hende det - hun kigger bare uden at gøre tiltag til at ville undersøge det og fortrækker ikke en mine.
Dette er som sådan ikke helt nyt for os. Hun har aldrig været særlig interesseret i andre mennesker - når nogen har smilet til hende og prøvet at lave sjov, så kigger hun bare uden at fortrække en mine. Hun er svær at få til at lege selv - vi skal helst være i nærheden.
Hun er lige begyndt at går selv, men stadig kun ture mellem ting eller mellem far og mor. Hun har kunnet gå med hjælp fra en hånd i 6 mdr.
Måske er det hele bare hendes natur, og så er det også iorden - jeg elsker hende ligegyldig hvad. Men det er uden tvivl lidt hårdt for forældrene, idet vi tænker at vi må gøre noget forkert. Indtil nu har det nok mest været mig der har bekymret mig, men idag da far kom hjem fra sne-turen, sagde han, at der måtte være et eller andet galt, og nu måtte jeg gerne skrive til dig om det!
Hvis du vil vide mere er du meget velkommen til at skrive til mig.
Hilsen en noget frustreret mor.