Svar: Gråd hver aften
30. december 2005
Alder:
7 mdr.
Hej Mai-Brit
At spille lidt monoton musik, er en ganske udmærket idé. Måske du allerede ved at der er noget han falder mere til ro ved end andet.
Men ellers så prøv at sætte dig hos ham. Nogle børn er skrækslagne ved at mor forlader rummet. Det kan derfor hjælpe at du sidder hos ham og giver ham en hånd at holde i. Ikke snakke, ikke have øjenkontakt, så vidt muligt forsøge ikke at invitere til underholdning - bare lette kærtegn og et beroligende 'syyy, mor er lige her'.
Nogle børn vil faktisk lægge sig til at sove i løbet af 15 minutter, når de oplever denne tryghed. Mit råd lige nu er derfor at I prøver at være hos ham.
Julen og andre højtider ændrer ofte på børns rytme, så det kan godt være at det hele igen ser anderledes ud, når dagligdagen begynder:o)
Fortsat held og lykke og også et rigtig godt nytår til jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske