Svar: Flyvetur - 16 mdr.
3. januar 2006
Alder:
16 mdr.
Kære Lene og Maja
En tegne-tavle kan være en god idé - du ved sådan en, hvor man med en pind eller magneter kan tegne forskelligt og så viske ud og tegne igen.
Man kan også købe træmagneter, som er sådan nogle små figurer og former med magneter på og så kan man selv sidde og lave figurer (med hjælp af en voksen:o)).
Det er altid lettest at tage noget med som ikke fylder så meget og som f.eks. er magnetisk; men som regel har de også nogle børneting i flyet.
Det kan være en fordel at lave nogle små pakker hjemmfra, som er pakket ind, så hun lidt af gangen undervejs kan få en ny lille pakke, som skal pakkes op. Så går tiden med det og måske er nyhedens interesse lidt større, end hvis tingene bare er med i en taske.
Derudover lyder det som en rigtig god idé at lade hende løbe så meget som muligt rundt inden, så hun bliver træt til flyveturen.
Med hensyn til trykudligning, så er noget at drikke en god idé. Det vigtige er at få hende til at synke - det hjælper lidt. En lille pakke rosiner kunne måske bruges og den kunne f.eks. også være pakket ind:o)Om drænene vil have stor virkning afhænger nok af om hun i øvrigt er forkølet eller ikke har noget med ørerne lige nu. Men ellers er det som regel når man lander at det er værst forørerne og forhåbentlig er hun faldet i søvn der.
Det skal nok gå. Rigtig god rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske