Svar: Mad på flyet til 6 mdr. gammel pige
4. januar 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Louise
Det kan være en mulighed at tage en brik med. Du ved man kan købe brikker med færdigblandet modermælkserstatning. En sådan brik må f.eks. gerne ligge under dynen, så den har barnets kropstemperatur, når den gives.
En anden løsning er at tage kogt vand med på termokande og så hælde dette på flasken og blande med pulveret lige før erstatningen gives.
Deruodver tænker jeg at de jo trods alt plejer at have kogt vand på flyet, eller at I kan få kogt vand med jer fra lufthavnen før I letter. Således burde det være muligt at kunne give jeres datter lun mælk under flyveturen.
Håber det hjælper jer til en god rejse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske