Brev:
At lære at falde i søvn selv 2 mdr
11. januar 2006
Alder:
2 mdr.
At lære at falde i søvn selv 2 mdr
Vi har en datter på 2 måneder, som nu endelig er begyndt at sove udenfor i barnevognen, hvis vi lige går en lille tur. Før kunne hun kun falde i søvn i vores arme. Men vores problem er sidst på eftermiddagen/om aftenen, hvor hun er ret urolig. Hun gaber og er tydeligvis træt, men tit holder hun ud fra ved 16-tiden til 23-01- tiden hvor hun hverken vil sove eller snakkes med.
Hvis vi går en tur med barnevognen kan hun godt noglegange falde i søvn, men hun vågner 10 min efter vognen står stille. Og hvis vi bare går stille og roligt rundt med hende i et tæppe er hun også rigtig utilfreds. Vi har også forsøgt at lægge hende for sig selv i liften og lade hende helt være. Nogle gange ligger hun så og kigger i 10 minutters tid, men så begynder hun også at brokke sig.
Mit spørgsmål er, om vi skal lade hende ligge lidt selvom hun lyder utilfreds? Vil hun lære noget af det? Jeg frygter jo at få et barn som altid skal hjælpes til at sove, men måske er det for tidligt at tænke på? Men når tiden er inde, hvordan gør man så?
Venlig hilsen
Tina