Brev:
Flaske med vand
11. januar 2006
Alder:
3 mdr.
Flaske med vand
Kære Helen
Jeg har en datter på 13 uger, som vokser rigtig godt. Hun er nu 63 cm og vejer 6.8 kg. Hun bliver kun ammet og spiser ca. hver 3 - 4 time (også om natten). Nogen gange er der dog kun 2 timer mellem amningerne. Min læge har derfor anbefalet mig, at jeg i stedet for bryst giver hende en flaske med vand 2. gang, hun vågner om natten, da hun ikke behøves at vokse om natten.
Jeg vil gerne høre, om du synes, det lyder som en god ide. Jeg har nemlig hele tiden forestillet mig, at hun udelukkende skulle have brystmælk de første 6 måneder. Hvis du synes, det er en god ide, bør jeg så ikke introducere flasken for hende i løbet af dagen, så den ikke pludselig er noget, hun skal stifte bekendtskab med midt om natten, og ja jeg høre også
gerne, om jeg så skal introducere flasken før eller efter amning?
Min datter gylper også en del, og jeg er meget i tvivl, om gylpen er udtryk for, at hun har spist for meget eller for hurtigt. Gylpen er for det meste klumpet men kan også være tynd.
Hilsen Charlotte