Brev:
Dagssøvn - 5 mdr.
11. januar 2006
Alder:
5 mdr.
Dagssøvn - 5 mdr.
Hej Helen
Nu er Nicolai blevet 5 måneder og han har det rigtig godt.
Aftenputningen fungerer godt og han sover fint om natten ... om dagen sover han 3 lure som indtil for nylig har været på i alt 4-5 timer (lige for tiden er det nok lidt mindre)
Vores spørgsmål går på hvordan det kan være at han ikke kan sove længere stræk end ca. 30 min af gangen - så græder han (uden dog at være vågen) men kan rulles til at sove videre. Dette mønster er det samme på alle tider af dagen og gælder uanset hvor lang luren er; hvis han sover mere end en times tid sker det altså igen!
Vi undrer os virkelig over det ... han er mæt, har ren ble (naturligvis!) og er fornuftigt klædt på. Barnevognen står i læ og han bliver lagt på samme måde til alle lure.
Har du nogen idé om hvorfor hans søvn-rytme er sådan - og nogen forslag til hvordan vi evt. kan forlænge de enkelte stræk (eller er der bare nogle børn der har sådan en rytme?)
Hvis vi en sjælden gang har lagt ham i sin seng om dagen er mønsteret det samme. Det er det også uanset om han bliver lagt frisk eller træt.
Vi glæder os til at læse dit svar!
Hilsen Trine & Co