Brev:
Mad og lidt motorik - 4 måneder
13. januar 2006
Alder:
4 mdr.
Mad og lidt motorik - 4 måneder
Hej
Først - tak for for dit sidste svar mht. aftenputningen. Vi har nu i den sidste uges tid puttet ham i sin egen seng og det går bare rigtigt godt og ingen gråd og han sover i løbet af ca. 10 minutter. Det er virkelig en stor lettelse. Før sad jeg med ham i mine arme og vuggede ham og ammede ham indtil han faldt i søvn og det gjorde han tit først når han havde grædt i ca. 15 minutter.
Men jeg gør nok ikke stadig aftenputningen helt godt, da jeg bliver siddende ved ham indtil han sover og holder ham i hånden eller stryge ham over panden, mens jeg synger for ham. Men det er vel bedre end på den anden måde og det kan jeg vel afvænne ham med efterhånden eller er jeg nu bare på vej til at give ham nye dårlige vaner? Han er jo trods alt kun 4 måneder og jeg føler at han har brug for trygheden.
Jeg ved ikke, om du læser mit sidste spm. igen, men lad mig lige fortælle, at vi har en 4 måneders stor dreng på 8,8 kilo og 69 cm. Jeg har kun ammet ham, men er nu blevet anbefalet at begynde på noget mere fast føde. Også fordi, at han vågner hver 2-3 time om natten og det vil forhåbentligt hjælpe på det! :-)
Vil høre, hvad du vil anbefale for at komme i gang med fast føde. Hvad skal jeg starte med og på hvilken tidspunkt i løbet af dagen?
Med hensyn til motorikken vil jeg høre, hvornår de normalt begynde at rulle rundt selv og hvor længe kan de sidde op med støtte - er der en tommelfingerregel?
Med venlig hilsen
Tina