Brev:
Gylper meget 7 mdr. gammel
13. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Gylper meget 7 mdr. gammel
Kære Helen
Jeg skriver til dig, fordi jeg er begyndt at spekulere meget på hvornår min dreng på snart 7 måneder holder op med at gylpe. Han har altid gylpet meget og min læge og sundhedsplejerske har fortalt, at det ikke betyder noget fordi han vokser og tager på helt fint (72 cm og 8,6 kg). Men da vi snart har været i gang med skemad i 3 måneder, og det går rigtig godt, kan du nok forestille dig at hans fiske/kød/og diverse mosgylperi er ved at være temmelig trættende. Det er selvfølgelig blevet meget bedre end da han kun fik mælk, og visse dage gylper han slet ikke, men undrer mig alligevel over om det er helt normalt?
Jeg er også begyndt at stoppe med madningen før han selv siger fra men begynder at lege, men det er som om det ikke har noget med det at gøre.
Ellers fungerer han rigtig godt, sover godt og er næsten altid glad:-) leger fint med os og alene, har siddet selv i en måned og triller rundt (selv om han helst vil vendes, er ikke særlig glad for at ligge på maven), er også begyndt at skubbe sig lidt rundt, mest drejer han bare eller skubber sig baglæns.
Et typisk kost og sove skema ser nogenlunde sådan ud:
5.30 bryst
7.00 op
8.15 grød mme i kop
9.00 sove i alt fra 20 min til 3 timer
12.00 frokost (forskelligt mos med kød og er i dag begyndt med lidt brød med leverpostej, det elskede han) mme i kop
13.30 bryst og sove i alt fra 20 min til 3 timer
16.00 nogle gange lidt frugt ell A38 ellers bryst
18 aftensmad (forskelligt mos) og mme eller vand
ved 19 tiden bryst og sove
23 bryst
nat vand hvis han vågner
Er det ikke fint eller hvad? Giver jeg ham for meget mad? Han er jo ikke tyk og vil jo gerne have det... han bliver ellevild hver gang han ser, at han skal have mad, så jeg mener bestemt ikke at han får for meget?
Håber du kan hjælpe og på forhånd tak
Tina