Brev:
Grøn allomin og vælling
14. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Grøn allomin og vælling
Hej Helen
Emil på nu 7½ måned har nu i en uges tid døjet med noget diarre og maden synes nærmest at ræse stort set ufordøjet igennem ham. Hans aftensmad her fra i aften kom f.eks. ud igen knap 1½ time sener med stort set samme udseenede, som da den blev indtaget :-)
Han har altid haft en lidt svag mave (meget prut, diarre, mavesmerter), og jeg spekulerer på, om lidt mælkesyrebakterier kunne hjælpe på diarreen og måske endda på den lille maves generelle stabilitet?? Og er der ikke netop sådan nogle mælkesyrebakterier i grøn Allomin - ville det være godt for ham at få det i stedet for den blå?
I øvrigt prøvede vi at introducere vælling for en lille uge siden, fordi han ikke spiste så meget. Det er han RET vild med og tømmer gerne en hel flaske 200 ml. inden han skal sove (det tager ham lige 2-3 minutter). Og vil derefter også gerne ammes!
Håber jo lidt, det kunne få ham til at sove lidt bedre, men det virker nu ikke sådan. Men er det dumt at introducere vælling på det her tidspunkt - altså er han "for gammel" til den slags? Og hvis han både spiser aftensmad, drikker vælling og bliver ammet - er det så ikke for meget?? Jeg mener... han indtager jo det hele med stor fornøjelse, men det virker bare som en meget stor mængde!
Men jeg synes jo på en måde, det er rart at have vællingen i baghånden til de dage, hvor han ikke spiser så meget. Så ved man da, at det ikke er fordi, han vågner af sult...
Hvad mener du?
Venlig hilsen
Emils mor