Brev:
Væskebehov - 7 mdr.
15. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Væskebehov - 7 mdr.
Hej Helen
Hvor meget væske skal min søn ha om dagen? Han er syv måneder og vejer 9,1 kilo. Jeg ammer statig men kun ca tre gange om dagen og det er kun om morgenen han drikker sig mæt. Ellers er det efter måltiderne for tørst. Han drikker vand til måltiderne, hvor meget vand skal han ca drikke ved hvert måltid, og hvor meget vand om dagen?
Før sengetid drikker han ca 100-200 ml vælling der gælder vel også for væske. Hvor længe kan jeg blive ved med at give ham vælling?
Jeg er nervøs for at han ikke for nok væske. Er der ikke en måde hvorpå jeg kan tjekke om han er i væskeunderskud?
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil's mor.