Brev:
Vil ikke spise andet end ostehaps og agurk
17. januar 2006
Alder:
9 mdr.
Vil ikke spise andet end ostehaps og agurk
Hej Helen
Det er godt nok ikke længe siden, jeg sidst skrev til dig, men efter den tid er opstået et problem, som er vældig frustrerende. Vores søn på 9 mdr. vil ikke spise andet en ostehaps og agurkestænger... Dette har stået på i lidt over en uge. Indtil da var han god til at spise rugbrød, boller, karfofler, kød, grønsager osv. (Har aldrig villet have grød og mos).
Nu kan vi simpelthen ikke få ham til at spise noget almindelig mad. Hvis jeg giver ham små rugbrødshapsere spytter han det ud, så snart han får det ind i munden, og sådan er det faktisk med stort set alt, hvad vi giver ham i øjeblikket. Han vil gerne spise ostehaps, som jeg holder og han så bider af, men forsøger jeg med andet, som jeg holder og han kan bide af, vil han under ingen omstændigheder have det. Han vil også spise agurkestænger og æblebåde, som han selv sidder med.
Så tænker jeg, at han er nået en alder, hvor han gerne vil spise selv, men alt andet jeg giver ham i hånden, maser han bare og smider på gulvet, han forsøger ikke engang at putte det i munden. Jeg har stået og kogt kødboller i form, så han selv kunne holde dem og bide af dem, men Nej... Han får vælling inden han kommer i seng, og bliver så ammet, når vi går i seng og igen tidlig morgen. Men som det er nu, hvor han ikke vil spise alm. mad, vil han jo ammes hele natten, for han er jo sulten, og tanker op på denne måde.
Det er virkelig frustrerende at sidde der ved spisebordet med ham måltid efter måltid med div. forskellige menuer (grød, youghurt, kød, kartoffel, grønsager, div. brød med div. pålæg, banan, advokado, torskerogn osv. selvfølgelig ikke alle dele på en gang :-)) Og han vil bare ikke have det.
Jeg spiser sammen med ham i løbet af dagen og om aftenen spiser vi alle tre sammen. Men det hjælper heller ikke, at han spiser vores mad, så vi spiser det samme. Måske er det bare en periode, men derfor bliver man alligevel ked af det, når ens lille guldklump ikke vil spise. Han vejer 11 kg, så han mangler jo ikke noget, men det kunne han jo komme til, hvis dette varer ved. Plus at han jo ikke kan leve af ostehaps rent ernæringsmæssigt.
Pyha, hvis du har orket at læse så langt.... så glæder jeg mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen HH