Svar: Bøvs og gylp i utide
18. januar 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Tina
Så vidt jeg ved skulle effekten af Mulicon netop være at "samle luften" og dermed gøre det lettere for barnet at komme af med luften. Derfor lyder det sandsynligt at der kunne være en sammenhæng imellem mylicondråberne og det at jeres datter har så meget luft hun skal af med.
I må naturligvis også overveje om det handler om måden hun dier på? Er hun god til at holde fast om brystet eller har hun tendens til at slippe lidt undervejs, glide lidt ud på vorten og tage fat igen? Er der forskel alt efter hvilken ammestilling du bruger? Det kunne måske hjælpe at du prøvede at ligge ned, eller prøvede at lægge til i tvillingestilling/indianerstilling. For nogen har dette betydning, for andre ikke, men det er da et forsøg værd.
Derudover vil det også være godt at du medtænker hvad du selv indtager af forskellig mad. Hvis du selv spiser mad, som kan give dig en del luft i maven, så kan det også påvirke din datter. Sådan noget som kål, rå og ristede løg, rødbeder, store mængder frugt mm. er nogle af de ting, som mødre nogle gange fortæller de oplever kan give problemer.
Det at mælken som kommer op ser grynet ud betyder ikke noget. Det kan være fordi det er den federe mælk, men det kan også være fordi den er ved at blive nedbrudt, hvis den f.eks har nået at ligge i maven et stykke tid. Det er helt normalt.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske