Brev:
Urolig nattesøvn - 4 mdr.
19. januar 2006
Alder:
4 mdr.
Urolig nattesøvn - 4 mdr.
Hej Helen
Min søn på 4½ måned har altid ligget uroligt om natten, og det har resulteret i at jeg ikke har fået en ordentlig nattesøvn i alt den tid, hvilket er ved at sætte sine spor.
Hans arme og ben "flyver" rundt fra kl. ca. 01.00 om natten. Han vågner stadig hver 3. time for at spise og han spiser mellem 150 og 200 ml. hver gang.
Han sover på siden, for ellers går det helt galt for ham, så ligger han og pludre og snakker, men så snart jeg får ham om på siden, så er det somom han ved han skal sove. Dog sover han på ryggen i barnevognen om dagen (ikke i liften) og det går fint.
Jeg havde håbet på at han ville falde mere til ro, når han fik lidt "tungere" mad, såsom vælling, men det ændrer intet, så det er jeg holdt med igen. Jeg er startet med grød sidste fredag (hirse & ris) til aftensmad, kl. ca. 17.30 i håb om at det kunne få ham til at sove i det mindste 6 timer i træk, og det spiste han også fint i 4 dage og nu vil han pludselig ikke spise det. Dog hjalp det heller ikke så meget men en ekstra time om aftenen blev det da til.
Kun mos og mælkeerstatning (gået over til NAN2 i håb om det kunne hjælpe) vil han have. Har prøvet at blande lidt mos i grøden idag, men det hjalp heller ikke.
Kender du til andre tilfælde af børn der ikke sover roligt, og har du et godt råd?
Han har indtil i går sovet i sin egen seng i soveværelset men nu sover han hos sig selv så jeg kan få noget mere ro mellem måltiderne.
Hjææææælp.....
Håber at høre fra dig snarest.
Hilsen
Lone