Brev:
Tilskud til Nutramigen, Elidel og Movicol
19. januar 2006
Alder:
3 år
Tilskud til Nutramigen, Elidel og Movicol
Hej Helen,
Vores pige på godt 3 år får Movicol (p.t. 3-4 breve dagligt, ellers 2 breve dagligt). Hun har kronisk forstoppelse og bliver fulgt og behandlet via afdelingen Teddy på Odense Universitetshospital.
Kan vi søge om tilskud til dette? Det koster ca. 265,00 for en kasse med 50 breve og jeg har sjusset mig frem til, at vi ca. bruger for 4500,00 kr. årligt. Hun startede med Movicol i januar 2004. Kan man søge erstatning "bagud"?
Vores søn på 4 måneder har børneeksem og allergi (pels og mælk). Han er i behandling på hudafdelingen på Roskilde Sygehus. Ingen af os forældre har kendte allergier, så det er kommet lidt bag på os. Han reagerer så kraftigt, at det mindste spor af mælk eller kontakte med pels, giver nældefeber anfald samme dag.
Jeg ammer ham, men da han er en stor dreng er vi begyndt på vælling og skemad. Dette skal laves på Nutramigen.
Da han samtidig bliver behandlet med Elidel (efter anvisning fra Roskilde og med kanon god effekt) bliver dette også hurtigt dyrt. 30 g af denne tube koster
348,75 kr. Vi fik den første tube af afdelingen den 4/1-2006 og den er nu tom. Så den holder omkring en måned. Jeg ved, at jeg skal smøre ham 2-3 gange om ugen og ellers efter behov. Jeg forestiller mig derfor, at vi kommer til at bruge ca. 10-12 tuber årligt af denne størrelse, altså omkring 4000,00 kr. årligt på denne medicin.
Hvor meget Nutramigen vi kommer til at skulle bruge er svært at sige, men da han jo skal have sit mælkebehov dækket og min amning ikke mætter ham, så kommer vi nok til at købe nogle dåser om måneden. Jeg forestiller mig 4-5 dåser. Denne omkostning er ca. 840,00 kr. pr. måned. På årsbasis ca. 10.000,00 kr.
Alt dette giver samlet set et årsforbrug på 18.500,00 kr. Kan vi søge tilskud til dette? Vores samlede årsindkomst er på godt 500.000,00 kr.
Jeg håber du kan hjælpe os med dette.
Venlig hilsen
Lisbeth