Brev:
Diarré og hyppig afføring
20. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Diarré og hyppig afføring
Hej Helen
Min lille dreng har nu haft diarre/meget hyppig afføring de sidste ti dage. Det startede med rigtig diarre, der sprøjtede tyndt ud - op til 8-10 gange i døgnet (også om natten). Nogle gange lidt grønligt og trådet...
Nu er vi måske nede på 6, og det er ikke altid tyndt, men han laver stadig nogle gange om natten, og i det hele taget har han afføring stort set 10 minutter efter, han er færdig med at spise.
Hans numse er meget rød, hvilket han er ret ked af det over (tror dog også det skyldes, at han ved at få en tand, kan det passe?! Jeg kan se den liiige under huden ved siden af den anden.)
Han sover stadig meget, meget uroligt (har han gjort siden han var meget syg i julen). I går aftes vågnede han hver halve time indtil jeg ammede ham kl. 23. derefter "kun" hver anden time. (og hvis han kun vågner hver anden time om natten, så er det herhjemme karakteriseret som en "rolig nat".)
Hvor længe kan/må han have sådan en afføring? Skal vi bare regne med, at det går over? Kan det være tænder??
Og så et lille ekstra spørgsmål: Holder børn på et tidspunkt op med at sove så ekstremt dårligt - eller er man nødt til at praktisere en eller anden "sovemetode", for at de kommer til at sove?
Venlig hilsen
Emils mor