Brev:
Amning, mangler mælk
22. januar 2006
Alder:
2 mdr.
Amning, mangler mælk
Hej Helen
Først vil jeg sige mange tak for dit råd jeg fik forleden. Og det virker allerede, så det er jo kanon :O)
Nu har jeg så desværre et andet problem og det er omkring min amning, da jeg ikke har mælk nok.
Det skal lige siges, at til min den første, måtte jeg stoppe med amningen efter 3 uger, da jeg ikke havde mælk nok. Og nu lader det til, at jeg er ved at få samme problem, som sidst. Hvilke jeg er meget ked af, da jeg ellers er blevet glad for at amme. Det er så dejligt om morgen, når hun vågner tidligt og jeg bare kan ligge hende til.
Mit problem er, at når kl. bliver omkring 17-18 stykker har jeg ikke mere mælk, ved godt at man ikke kan "mærke" om man har mælk eller ej. Men hun hopper hele tiden af. Hun vil godt sutte, men efter 2-3 min vil hun ikke mere. Har så prøvet, at ligge hende til det anden bryst og der går nøjagtig de samme min. også hopper hun af der også. Ligger hende så til igen på det første og omvendt igen. Men hun kan ikke få noget ud.
Har nu prøvet at malke ud efter hun har været på, for at se, om det bare var fordi hun ikke ville tage det, men jeg kan heller ikke få noget ud. Det er en håndpumpe jeg bruger.
Så mit spørgsmål lyder så på: hvordan få jeg gang i mælken igen?
Har været nødt til, at give hende en flaske til natten og det har gjort, at hun sover igennem hele natten uden problemer. Og det ville jeg jo gerne blive ved med, så ikke jeg skal vække hende. Men kan jeg så ikke bare stadig give hende den også selv malke ud, indtil der er mælk nok, så jeg kan slippe for natflasken?
Vil det hjælpe med en pumpe på maskine? Og hvordan gør jeg for at få det op at køre igen.
Har også fundet ud af, at jeg har drukket for lidt væske, kan det have noget at sige. Og kan kosten det også ? Måske lidt "dumme" spørgsmål, men jeg er noget usikker omkring dette. :O)
Håber du kan hjælpe mig denne gang også :O)
Hilsen Joan