Brev:
Sove igennem? - 10 mdr.
22. januar 2006
Alder:
10 mdr.
Sove igennem? - 10 mdr.
Hej Helen,
Hvornår er det normalt at børn sover igennem om natten? Efter at have sovet igennem i en tre ugers tid er Alfred begyndt at vågne midt om natten og vil have flaske også selvom han har fået et par timer tidligere.
F.eks i går spiste og drak han godt i løbet af dagen. Fik så lidt af en flaske ved 21.30 tiden (han ville ikke have mere på det tidspunkt, så mon ikke han tog lidt som hygge?). Han vågende så igen kl 3.30 og tog næsten en hel flaske. Han er lige blev et år, så burde han ikke kunne sove igennem. Det er jo ikke særligt sjovt at skulle op kl 3.30 når det er arbejdsdag næste dag.
En af mine veninder fortalte at hun havde læst et sted at når de begyndt på det natteroderi skulle man give dem en flaske vand for så efter et par dage synes barnet ikke længere det var sjovt at vågne om natten når man alligevel ikke fik mælk.
Er det noget du går ind for eller har du en anden måde at lære ham at sove igennem på.
Og så lige en opdatering. Jeg skrev ind i julen om at han var meget hysterisk/ulykkelig når han skulle sove. Et par dage inden i det nye år opdagede vi at han har fået begge hjørnetænderne i overmunden så mon ikke det har været det der drillede i julen? Han er nemlig ikke svær at putte nu.
Som altid, tak for en super brevkasse.
Mai-Brit