Svar: Frostvejr
24. januar 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Tina
Små børns kredsløb er umodent og de har ikke evne til at fornemme og mærke kulde på samme måde som voksne. Børn skal faktisk være ret gamle før de selv registrere at de er blevet kolde og derfor skal tage f.eks. hue og handsker på.
Hvis det er meget koldt og dermed mere end minus 10 grader, så synes jeg ikke at man skal tage sit barn udenfor. Det er i orden at tage dem fra huset ud i bilen og lignende korte ture, men de bør ikke sove ude i barnevogn.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske