Svar: Fødselstidspunkt
24. januar 2006
Alder:
18 mdr.
Kære Lene
Jeg tror nu det er mere ammestuesnak end videnskab og jeg tænker at det vigtigste er at få et barn, når man har lyst til det og føler det er nu. Nogle børn bliver så født i december, andre i sommerferien og der er fordele og ulemper ved begge dele.
Det vigtigste er at vi alle har det godt. Hvis mor og far er rolige og har det godt, trives med hinanden og er glade for børn og livet, ja så smitter det naturligt af på børnene.
Sådan er det også med institutionsstart. For nogle vil barnet være for lille hvis det er under 1 år, for andre vil det være godt at komme i institution tidligere. Der er ikke faste regler for dette og det tror jeg heller ikke der skal være.
Det er altid vigtigt at se på hele familien, da alle påvirker hinanden og hvor nogle råd er gode i nogle familier, vil de så være mindre gode i andre familier. Altså ingen faste regler omkring dette, men individuel vejledning og hensyn.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske