Brev:
Vand til modermælkserstatning
24. januar 2006
Alder:
3 mdr.
Vand til modermælkserstatning
Hej Helen
Jeg har fået at vide at man gerne må lave modermælkserstatning af vand fra hanen, er det rigtigt? Kender en der laver det med halvt kogt vand og halvt vand fra hanen, så flasken har den rigtige temperatur til barnet, med det samme.
Jeg koger selv vandet og lader det køle ned og sætter det i køleskabet og varmer det senere i mikroovnen. Altså jeg blander også pulver i. Må det gerne stå på køl? Hvor mange timer må det stå inden brug? Hvad er smartest hvis jeg skal ud og f.eks skal have 2-3 flasker med?
Så nu er jeg lige blevet lidt forvirret. Hvad må man og hvad må man ikke?