Brev:
Kan ikke lide klumpet mad
24. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Kan ikke lide klumpet mad
Hej Helen
Så er jeg her igen med et kost-spørgsmål :-)
Min datter på 7½ måned spiser 3-4 måltider om dagen, og kan godt lide både grød, brød med pålæg og det meste grøntsagsmos. Hun vil også gerne sidde og bide i en bolle med smør el.lign.
Der står i alle børne-kogebøgerne, at man nu skal til at give dem mere "klumpet" mad, der ikke er helt blendet ud. Men hun er altså ikke meget for det!
Jeg har forsøgt at lave den lækreste baby-venlige pasta med kødsauce og en risret med kylling, gulerødder og porrer skåret i bittesmå stykker samt kokosmælk, og hun vrænger virkelig på næsen af det og lukker munden helt i. (Det skal lige siges, at hun ikke har fået nogen tænder endnu, og det spiller måske også en rolle?)
Skal jeg bare blive ved med at prøve og håbe, at det kommer med tiden, eller har du nogle idéer?
Med venlig hilsen
Linrep