Svar: Kan ikke lide klumpet mad
24. januar 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Linrep
Din datter er kun 7½ mdr og hun spiser allerede brød med pålæg og elsker at bidde i en bolle og lignende. Det er super fint i forhold til hendes alder og jeg ville tage det stille og roligt.
Nogle børn er ikke så meget til den mere klumpede mad, men springer næsten dette stadie over og går fra grøden direkte til familiens mad uden problemer.
Jeg synes du skal blive ved med at servere lidt forskelligt for hende, men prøv stille og roligt at give hende mere og mere af jeres mad og se hvad der sker.
Det tager tid at vænne sig til at skulle tygge og mange børn er 9 mdr før de begynder på dette. Hun kan forøvrigt sagtens tygge uden tænder.
Det lyder som dejlig mad du laver og jeg er sikker på at hun nok skal begynde at spise i løbet af de næste måneder.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske