Brev:
Ernæring til pige på knap 8 måneder
26. januar 2006
Alder:
8 mdr.
Ernæring til pige på knap 8 måneder
Kære netsundhedsplejerske
Tak for et rigtigt brugbart svar sidst.
Jeg skrev til dig for kort tid siden ang. skemad til min datter, og vi har fulgt dine råd. Nu er hun begyndt at spise, men hun er meget småtspisende.
En dag her ser nu således ud?
7.00 flaske 125 ml så siger jeg stop og hun bliver tilbudt fast føde til morgenmad ( bolle m. smør m.m. + mælk af kop) Her spiser hun måske 3 bider bolle hvis det går godt og en bid ostehaps, så vil hun ikke mere
8.00-10.30 sover
10.30 Tilbydes igen brød og frugt, spiser 3 bider bolle og et par bidder frugt
12.30 sover
15.00 tilbydes rugbrød med leverpostej ell. torskerogn + grønt og frugt + ostehaps
Spiser 1/4 rugbrød, to bidder ostehaps og lidt grønt eller lidt figenpålæg.
Leger og får så en flaske, drikker ca. 140 ml.
17.00 sover 1 lille time og får igen lidt brød og frugt, spiser nogle gange et par bidder
18-19 aftensmad, får det samme som os andre. Spiser f.eks. to strimler pasta, en bid kød og lidt grønt ... måske to mundfulde
20.00 flaske drikker 240 ml. vælling og bliver herefter puttet
Vi har skåret meget ned på flaskerne, om natten får hun vand. Hun bliver til alle måltider tilbudt mælk af kop. Hun vil stadig ikke have skemad og spiser kun det hun selv kan sidde med i hånden. Hun er 71 cm og vejer 8,2 kg.
Vores egen sundhedsplejerske synes vi skulle skære ned på flaskerne og det er det vi nu har forsøgt og også det du anbefalede sidst, men hun virker utilfreds det meste af tiden....græder lidt og er så pludselig glad igen og græder lidt og glad igen, sådan lidt i ture.
Hun skal snart have undersøgt sit hjerte igen, fordi hun har indtrækninger.
Kan du sige mig om det lyder til at hun få ernæring nok? hun står stille på vægten og taber sig indimellem lidt. Hun har kun en rigtig våd ble om morgenen ellers er det sparsomt, men det lugter ikke koncentreret.
Hun piller sig meget ved ørene og er ked af at komme ned og ligge i barnevognen, men falder til ro og lægger sig til at sove, kan der være noget med ørene?
Med venlig hilsen
Det frustrerede forældrepar