Brev:
Flaske hvor meget og hvor tit?
28. januar 2006
Alder:
2 mdr.
Flaske hvor meget og hvor tit?
Hej Helen
Først vil jeg sige mange tak for din gode brevkasse.
Jeg skrev til dig for lidt siden, ang. min amning, om hvordan den kom op igen. Det ligger sådan nu, at jeg har måtte leje en malkemaskine, da jeg ikke har kunne få min datter til, at blive ved med at sutte. Når den fede mælk skulle til at komme og hun skulle arbejde for den, stoppede hun.
Har så malket ud hver 2-4 time, som hvis hun skulle ligges til, men jeg kan stadig ikke få nok mælk ud. Kan kun få ca. 250 ml. på et helt døgn, så jeg har måtte give noget erstatning samtidig med.
Mit spørgsmål er så: hvor meget erstatning hun skal have og hvor tit. Hun er en stor pige. Hendes vægt var da hun blev født 4400g og 55cm lang og nu er hun på 7 kg og 62 cm lang. Jeg har gjort det, at når hun vågner fra sin lur, har hun fået mad og ellers har jeg forsøgt, at holde hende 2 - 2 1/2 time imellem hvert måltid. Er det rigtigt? Hun spiser ca. 180 - 220 ml. erstatning ad gangen. Er det for meget?
Den mælk jeg kan malke ud, skal jeg blive ved med, at give hende den? Hun er nu ca. 2 1/2 mdr. gammel nu. Og hvor lang tid, vil du anbefale, at hun få den i endnu? Hvis det er det, der skal til.
Har lige et spørgsmål til: hvor meget siger man en baby på hendes alder skal sove i døgnet? For Monica sover ca. 2-3 1/2 time til formiddag og til middag ca. 1 time, eftermiddag 1 time og resten af aften til ca. 21-22 sover hun 1-2 timer samlet over flere gange. (små powernaps) Hun sover så det meste af natten somregel. Og det fra ca. 22 - 05. Er det ok den søvn hun får. Ikke at det er en rytme, for den kommer vel først senere?
Hilsen Joan