Brev:
Må man vække børn?
31. januar 2006
Alder:
9 mdr.
Må man vække børn?
Hej Helen
Min datter på 9,5 mdr. er begyndt at sove meget om dagen og vågne tidligt om morgnen. (I morges kl. 04.00.)
Det er startet efter, at hun har været syg i en uge, hvor der gik koks i sovetiderne.
Hun sover bedst om natten fra 19.00. - ca. 7.00. hvis hun sover 1 time formiddag og 2 timer om eftermiddagen. Hun har aldrig før haft det store besvær med at sove om natten, derfor undre det mig, at hun har så svært ved at finde tilbage i en rytme igen.
Mit spørgsmål er derfor - må jeg godt vække hende om dagen for at få hende ind i en fornuftig rytme igen? Det volder mig mange kvaler, da jeg synes, det er frygtelig synd at vække hende, men på den anden side er jeg også vældig træt af, at hun ikke sover om natten.
Venlig hilsen
"Den trætte mor"